Historia modelu |
|
Historia modeluPierwsza wersja Alfa Romeo 156 - limuzyna - została zaprezentowana w Lizbonie w 1997 roku. Auto otrzymało tytuł samochodu roku 1998, więc firma poszła za ciosem. Sukces, tym bardziej, że odniesiony największą przewagą w historii konkursu, skłonił ją do wypuszczenia na rynek wersji kombi - Alfa Sportwagon (w 2000r.). Alfa Romeo odnotowało około 4-krotny wzrost sprzedaży w 1999r. w porównaniu z latami 1997 i 1998, a 156 zaczęła urastać do rangi symbolu. Nowe modele firmy nie spotykały już tak ostrej krytyki jak poprzednie. Alfa Romeo przeszło metamorfozę - od produkcji, których jakość była co najmniej dyskusyjna, do produkcji z nowoczesnymi komponentami, jak np. nowa skrzynia biegów i nowe modele silników. Nowoczesność zamknięto w pięknej karoserii. Do sukcesu przyczyniło się też komfortowe wnętrze - i w efekcie Alfa 156 przerosła konkurencje, czego dowodem były wyniki testów i plebiscytów, w których auto wypadało lepiej niż najtwardsza konkurencja jak BMW. Pierwsze pięć lat życia Alfa 156 nie była zmieniana, by w końcu w roku 2002 przejść facelifting, dzięki czemu stała się autem XXI wieku, z odświeżonym wnętrzem i nowym silnikiem. Nowa Alfa ma pomalowane obudowy lusterek oraz listwy na zderzakach. W roku 2002 powołano również do życia nową Alfę 156 - model GTA z 24 cylindrowym silnikiem 3.2V6, która jest oczywiście sportowym modelem swojej siostry. Na bazie Alfa Romeo 156 powstały dwa kolejne modele - Alfa Romeo 147 i GT Coupe, co potwierdza klasę tego produkowanego masowo auta. Koncern należący do Fiata odnotował w trakcie produkcji modelu 156 100% wzrost sprzedaży, dzięki czemu można by powiedzieć, ze auto to jest przełomowe w dziejach koncernu. |