Silniki |
|
SilnikiObecność silnika pod maską jest podkreślona przez jej wybrzuszony kształt, co hołduje powiedzeniu, że silnik, pomimo że jest pod maską, powinien być symbolicznie zaznaczony jako dusza każdego auta. Spektrum silników w modelu 156 obejmuje wersje Twin Spark, dwa JTD oraz V6. Silnik JTD Jest to jednostka typu turbodiesel, która ma zastosowany układ bezpośredniego wtrysku typu common rail (gwarantuje on utrzymanie ciśnienia wtryskiwanego paliwa bez względu na prędkość obrotową silnika). Silnik jest montowany poprzecznie w dwóch wersjach: 1.9 JTD oraz 2.4 JTD. JTD, czyli turbodiesle z systemem Unijet, to pierwsze na świecie silniki wykonane technologią, która z czasem została przejęta przez innych producentów. Twin Spark Z modelu 1.8 TS można uzyskać moc 144KM przy 6500 obr./min., natomiast z 2.0 TS - 155 KM przy 6400 obr./min. Z kolei model 1.6 TS daje 120KM przy 6300 obr./min. Tego rodzaju osiągi w momencie wprowadzania na rynek silników Twin Spark dawały im czołowe pozycje wśród najmocniejszych w odpowiednich klasach silników. Silniki Twin Spark w 2000 roku, z uwagi na konieczność sprostania przez nie surowych norm ekologicznych, straciły trochę swojej mocy. Odpowiednio - 1.6 TS - stracił 4KM a 2.0 TS - stracił 5KM. Wszystkie te silniki pozwalają jeździć Alfa Romeo powyżej 200 km/h, jednakże w 2003 roku zrezygnowano z montowania w 156 najsilniejszego silnika zastępując go modelem 2.0 JTS. 2.5 V6 W silniku tym zoptymalizowano parametry przyśpieszenia oraz zwalniania, przy jednoczesnym zapewnieniu szybkości reakcji i dynamiki na wysokich obrotach. Silnik charakteryzuje się również idealną kulturą prowadzenia na niskich obrotach. Silnik 2.5 V6 osiąga moc 190 KM przy 6300 obr./min. dostał również międzynarodową nagrodę "Silnik roku 2000" przyznawaną przez jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych z 26 państw Europy. Jednostka ta niniejszym wyprzedziła produkcje m.in. Audi, Hondy i BMW, między innymi dla tego, że charakteryzuje się bardzo wysoką żywotnością. 3.2 V6 Jest to jednostka zaprezentowana w Alfa Romeo 156 GTA w 2002 roku. Liczy również 24 zawory - czyli 4 zawory na cylinder. Pojemność 3.2 daje możliwość uzyskania 250KM przy 6200 obr./min. Daje możliwość rozwinięcia prędkości 250km/h. To istna "perła mechaniki". 2.0 JTS Ten zmodyfikowany następca Twin Sparka zaprezentowany został w 2002 roku. Oznaczenie JTS jest skrótem Jet Thrust Stoichiometric oznaczającym szczególny rodzaj spalania benzyny, wyznaczają awangardę w dziedzinie silników benzynowych. Silnik ten ma moc 165KM. Odpowiednia regulacja pedału gazu nadaje Alfie 156 jeszcze bardziej sportowego charakteru. Gaz można tu traktować jako kolejne narzędzie kierowania - auto wtedy jest lekkie i chętnie współpracuje. Wspomniane silniki dzięki swojemu brzmieniu są konkurencyjne w stosunku do radia samochodowego. Modele 2.0 TS i 2.0 JTS wydają się pracować najciszej. |