Zawieszenie |
|
ZawieszenieAlfa Romeo 156 była testowana od początku 1995 roku na dystansie 6 mln km. W testach wzięło udział ponad 150 samochodów. Testowane były w różnych warunkach - brazylijskich, włoskich, szwedzkich, greckich, niemieckich, hiszpańskich i portugalskich. Warunki szwedzkie dały możliwość sprawdzenia nowej Alfy na podłożach o niskiej przyczepności. W rezultacie - prowadzenie auta wydaje się być największym atutem 156. Samochód pozwala jednocześnie zachować wymagany komfort jazdy. Niewykluczone, że Alfa 156 jest przełomowa również ze względu na ilość zastosowanych materiałów ze stopów lekkich (stopy magnezu oraz aluminium) - użyto ich do wykonania m.in. tylnej belki poprzecznej, drążków i wahaczy. Waga elementów resorowych dzięki temu zdecydowanie się obniżyła. Negatywny wpływ silnika na układ kierowniczy został w tej konstrukcji przez inżynierów właściwie wyeliminowany. W tym aucie nie obserwuje się również przenoszenia drgań pod wpływem nierówności na drodze. Auto jest w różnych warunkach oraz przy różnych prędkościach tak samo gotowe do reakcji. Błyskawicznie powraca również po zakończonym manewrze na swój pierwotni tor jazdy. Na zakrętach nadwozie przychyla się stopniowo. Na podstawie:www.cuoresportivo.pl |